Klantgericht online contacteren

Huidige status
Niet ingeschreven
Voorwaarden
beschikbaar voor geregistreerde gebruikers
Aan de slag
Module
Downloads

Leeswijzer:

  • In het menu ‘links’ kan je klikken op de (deel-)rubriek van deze module die je wil bekijken
  • Klik je onderaan de pagina rechts op ‘vorige’ of ‘volgende’ dan ga je naar de naastliggende rubriek
  • Klik je hieroven op ‘downloads’ dan krijg je een overzicht van alle documenten uit deze module die je kan downloaden.
Als OCMW en OCMW-medewerker is het belangrijk om op een laagdrempelige manier bereikbaar te zijn, zowel offline (onthaal, telefoon) als online. Klanten moeten snel en efficiënt contact kunnen opnemen om zich te informeren of om een dienst of hulp aan te vragen. Er bestaan hiervoor al heel wat communicatiekanalen (gedrukte, digitale en mondelinge), elk met hun eigen sterktes en aandachtspunten. Klanten gebruiken die verschillende communicatiekanalen ook steeds meer door elkaar. Dat maakt de uitdaging voor een OCMW om klantgericht bereikbaar te zijn des te groter.
  • Welke kanalen zet je in zodat je voor elke klant optimaal bereikbaar bent?
  • Hoe zorg je ervoor dat de kanalen optimaal op elkaar zijn afgestemd met oog voor veiligheid en privacy?
  • Kunnen nieuwe online kanalen de traditionele kanalen helpen versterken?

Eric Goubin (Kortom en Thomas More Hogeschool) houdt alvast een pleidooi voor dit omnimediaal communiceren:

Volgende documenten uit deze module kan je hier downloaden: