Een visie op klantgericht werken

Huidige status
Niet ingeschreven
Voorwaarden
beschikbaar voor geregistreerde gebruikers
Aan de slag
Module
Downloads

Leeswijzer:

  • In het menu ‘links’ kan je klikken op de (deel-)rubriek van deze module die je wil bekijken
  • Klik je onderaan de pagina rechts op ‘vorige’ of ‘volgende’ dan ga je naar de naastliggende rubriek
  • Klik je hieroven op ‘downloads’ dan krijg je een overzicht van alle documenten uit deze module die je kan downloaden.

Met de deur in huis vallen …

Tom Vandooren legt in volgend filmpje de vinger op de wonde: wat klantgerichtheid betreft kunnen gemeenten en OCMW’s wel wat leren van de profitsector.

In zijn boek ‘Te mooi om (niet) waar te zijn‘ verwoordt Tom Vandooren het treffend als volgt:

Waarom vinden we in de lijstjes van toonaangevende organisaties op het vlak van klantgerichtheid weinig tot geen besturen, zorginstellingen, politiediensten, …? Waarom word ik bij Bol.com sneller geholpen dan bij mijn gemeentebestuur?

Na het doorwerken van deze module heb je …

… zicht op de verschillende dimensies van het thema ‘klantgerichtheid’;

… zicht op wat klantgerichtheid voor OCMW-cliënten kan betekenen;

… zicht op wat klantgerichtheid voor OCMW-medewerkers kan betekenen;

… voor jezelf bepaald wat je hierbij de belangrijkste aspecten vindt;

… zicht op hoe onlinetools de betrokkenheid van cliënten kunnen vergroten;

… zicht op een structuur van onlinehulpmogelijkheden;

… concrete kapstokken om rond visie op klantgerichtheid aan de slag te gaan.