enkele voorbeelden

Hieronder volgen een aantal voorbeelden hoe organisaties diverse doelgroepen via online info trachten te bereiken. 

Sensoa vzw, het Vlaams Expertisecentrum voor seksuele gezondheid beoogt via diverse kanalen verschillende doelgroepen. Met dank aan Ingrid Tiggelovend (2019):

Sensoa werkte mee aan het Ketnet-programma ‘De dokter Beashow’ om jongeren in te lichten over seksualiteit en relaties. Klik hier voor de lesmodules.

https://www.zanzu.be/nl

Via de website zanzu.be verspreidt Sensoa info over seksualiteit en relaties ook naar niet-Nederlandstaligen.

https://www.sensoa.be/

www.sensoa.be zet in op de wetenschappelijke info

https://www.allesoverseks.be/

www.allesoverseks.be richt zich op ‘praktijkgerichte’ info.

Kom op tegen Kanker is onder andere bekend voor het stimuleren van onderzoek naar kanker via acties. Maar ze bieden ook online info rond dit thema.

https://www.allesoverkanker.be/

Op www.allesoverkanker.be zetten ze in op info en psychosociale-ondersteuning voor mensen met kanker of hun omgeving.

https://www.kankercounteren.be/

Op www.kankercounteren.be vertalen ze deze en andere info door naar jongeren.

Nog enkele andere voorbeelden:

https://www.sensitievezorg.be/

Pedagoge Karima El Boujaddayni richtte Senzo – sensitieve zorg, op omdat veel ouders de reguliere voorzieningen, zoals CAW’s, OCMW’s of opvoedingswinkels, onvoldoende kennen of omdat ze er geen goede ervaringen mee hebben

https://www.scheidingskoffer.be/

Op scheidingskoffer.be moet je als bezoeker aangeven vanuit welke doelgroep je de site bezoekt.