Met een filmpje kan je verschillende doelen willen bereiken:
Wil je inhoud brengen?
Wil je sfeer creëren?
Wil je een verhaal of getuigenis delen?
Korte video’s (max 2,5 min) vatten je bezoeker bij de kraag en maken de kern snel duidelijk
Een langere video kan, maar beter niet helemaal bovenaan/in het zicht. ‘Scannende bezoekers’ haken dan mogelijk af en klikken van je webpagina weg.
Zelf een filmpje maken? Let dan op:
Diversiteit in wie aan het woord komt;
Expert aan het woord? Vermijd vakjargon en moeilijke woorden;
Ouder aan het woord? Wie niet gewoon is om voor de camera te spreken, heeft vaak wat ondersteuning nodig om naturel en niet nerveus over te komen;
Denk aan ondertiteling;
Wissel ‘talking heads’ af met beelden die de aandacht trekken: spelende kinderen, ouders in actie met kinderen, beelden van de omgeving …
Zorg voor schriftelijke toestemming van wie je in beeld brengt.
bekijk deze 3 filmpjes over mediaopvoeding en schrijf van elk filmpje 2 sterke en 2 verbeterpunten op.
hieronder vind je onze ‘waardering’
hieronder vind je onze ‘waardering’
hieronder vind je onze ‘waardering’