interactie – zet aan tot actie

Lezen is geen passief gebeuren.

Help je lezer om in gang te schieten:

Gebruik bij oproepen tot actie online gerust de gebiedende wijs

  • Neem contact op met … 

  • Bel ons … 

  • Lees meer over … 

Gebruik positieve, resultaat-gerichte woorden in de call-to-action

  • ‘Krijg een offerte’ i.p.v. ‘vraag een offerte aan’ 

  • ‘Vind een opvoedingswinkel in je buurt’ i.p.v. ‘zoek een opvoedingswinkel’ 

Gebruik ‘ja’ als bevestigende start van een aanzet tot actie

  • Ja, ik wil de gratis tips 

  • Ja, bezorg me een brochure 

Zet een geruststellende boodschap in de buurt van je aanzet tot actie

  • Vul deze poll in – het duurt minder dan 2 minuten 

  • Krijg deze brochure – gratis en aanvragen duurt 1 minuut 

Bedenk 3 call to actions om te gebruiken op je website:

  • Eentje om ouders op zoek naar meer info tegemoet te komen

  • Eentje om ouders tot in jouw organisatie te krijgen

  • Eentje om de toegankelijkheid en tevredenheid van jouw website te meten